5 cech dobrego katalogu firmowego

Firmowy katalogDlaczego warto zainwestować w druk katalogów firmowych? Odpowiedź jest prosta - ponieważ mogą one znacząco przyczynić się do uatrakcyjnienia oferty Twojej firmy, a tym samym zwiększyć zyski z biznesu. Oto 5 cech, jakie powinien posiadać doskonały katalog sprzedażowy.

Katalog firmowy - dlaczego warto go wykorzystywać?

Firmowe katalogi sprzedażowe to często niezwykle ważny element prezentacji klientom towarów i usług. Są one powszechnie wykorzystywane ze względu na swoje liczne zalety, przede wszystkim zwiększanie atrakcyjności oferty w oczach odbiorców. Jako że większość ludzi jest wzrokowcami, katalog może skutecznie oddziaływać na wyobraźnię klientów, zwiększając tym samym szansę na udaną transakcję. Dlatego zainwestowanie w druk katalogów może być naprawdę opłacalne i szybko zwrócić się z nawiązką.

Cechy dobrego katalogu sprzedażowego

Projektując własny katalog sprzedażowy z ofertą proponowanych produktów lub usług, należy szczególnie dużą wagę przywiązywać do jakości jego wykonania - może mieć to kluczowe znaczenie w negocjacjach z klientami i przekonaniu ich, że Twoja oferta to najlepszy możliwy wybór.

Jakie cechy powinien zatem posiadać dobry katalog firmowy?

Estetyczny wygląd

Pierwsze, na co klient zwróci uwagę, jeszcze zanim otworzy katalog z ofertą, jest jego estetyczny wygląd i solidne wykonanie. W tym kontekście warto zastanowić się również jaki sposób wykonania katalogu będzie gwarantować lepszy efekt końcowy. I tak katalogi szyte lepiej sprawdzają się przy częstym i intensywnym użytkowaniu. Natomiast ich klejone odpowiedniki - ze względu na bardzo wysoką jakość wykonania - są dedykowane produktom i usługom o charakterze luksusowym.

Klarowna i ograniczona treść

Treść katalogu firmowego powinna skupiać się na przekazie graficznym i atrakcyjnym przedstawieniu oferowanego produktu lub usługi. Zbyt duża ilość tekstu, opisów i informacji nie sprzyja bowiem zapamiętywaniu przez klienta tego, co chcesz mu sprzedać.

Czytelna szata graficzna

Oszczędność w formie dotyczy nie tylko tekstu, ale również szaty graficznej. Nie powinna być ona zbyt przesycona ozdobnikami czy zbyt dużą ilością barw - główną cechą katalogu powinien pozostać praktyczny minimalizm. Warto, aby kolorystyka katalogu nawiązywała do identyfikacji wizualnej Twojej firmy.

Atrakcyjne fotografie

Katalog sprzedażowy ma oddziaływać na wyobraźnię klienta przede wszystkim za pośrednictwem zmysłu wzroku. Dlatego wszystkie pozycje z oferty powinny być przedstawione w formie dobrej jakości zdjęć.

Rzetelne informacje

Wszystkie komunikaty zawarte w folderze powinny być przejrzyste oraz przedstawione w sposób rzetelny. Muszą również oddawać rzeczywisty wygląd przedmiotu oferty, tak aby klient darzył ją zaufaniem i był pewien co do Twojej uczciwości. Warto, aby konkretny produkt czy usługę przedstawiać zgodnie z ogólnym, powtarzalnym schematem, na przykład: nazwa oferty - fotografia - krótki opis - cena.

Druk katalogów firmowych - gdzie wykonać?

Drukowanie katalogów firmowych najlepiej powierzyć profesjonalistom. Drukarnie katalogów - zarówno te stacjonarne, jak i internetowe - oferują wykonanie zarówno ich szytych, jak i klejonych wersji. Dokonując wyboru konkretnej drukarni, warto kierować się jej renomą, doświadczeniem, opiniami innych klientów oraz oczywiście ceną.

Komentarze