Rosnąca konkurencja wymaga od współczesnych marketerów coraz większej kreatywności w docieraniu do potencjalnych klientów. Bardzo dużą popularnością cieszy się w związku z tym influencer marketing. Co to jest i jak zaplanować kampanię z udziałem wpływowych influencerów? Podpowiadamy!
Influencer marketing: definicja
Influencer marketing oznacza ogół działań reklamowych podejmowanych we współpracy z influencerami, czyli twórcami internetowymi, którzy mają wystarczająco duży wpływ na swoich odbiorców i w związku z tym ich reklama może faktycznie zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Kampanie reklamowe z udziałem influencerów są realizowane przede wszystkim za pośrednictwem ich profili w social mediach i mogą przynieść bardzo dobre rezultaty. Kluczowe znaczenie ma jednak w tym kontekście wybór odpowiedniej osoby, o czym napiszemy więcej za chwilę.
Właściwie zastosowany influencer marketing nie tylko jest w stanie znacząco podnieść Twoją sprzedaż, ale pomoże Ci również w zwiększaniu świadomości marki i kształtowaniu jej wizerunku. Współpraca z influencerami może się okazać bardzo pomocna, jeżeli chcesz zaznajomić grupę potencjalnych klientów o nowościach, które możesz im zaproponować. Co ważne, w przypadku tego rodzaju marketingu masz do dyspozycji wiele sposobów działania, które możesz dostosować do wyznaczonych celów.
Na co należy zwrócić uwagę planując kampanię reklamową z udziałem influencerów?
Skuteczność influencer marketingu jest uzależniona przede wszystkim od tego, który influencer został zaangażowany do kampanii reklamowej. Wbrew pozorom, jeżeli chcesz się zareklamować w ten sposób, nie powinieneś skupiać się wyłącznie na tym, jak duże jest grono followersów konkretnego influencera. Nie zawsze liczba obserwujących będzie się przekładała na ich zaangażowanie. Podstawowe znaczenie ma więc to, jak bardzo obserwujący ufają danej osobie i w jakim stopniu jest ona w stanie wpłynąć na podejmowane przez nich decyzje.
Poza tym, analizując grupę odbiorców inluencera upewnij się, że pokrywa się ona z Twoją grupą docelową. Jeżeli wśród obserwujących daną osobę znajdują się przede wszystkim młode matki, a Ty chcesz zareklamować produkt, który ma trafić do nastolatków - współpraca z taką osobą mija się z celem. Innymi słowy: followersi influencera muszą się pokrywać z osobami, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą.
Uważaj na osoby, które wzbudzają kontrowersję. Sprawdź, jak odbierane są kampanie reklamowe z udziałem takiego influencera. Nie oznacza to oczywiście, że nie możesz współpracować z kontrowersyjnymi osobami. Wręcz przeciwnie! Ważne jest jednak, żeby osoba influencera była dostosowana do charakteru Twojej marki.
Co jeszcze się liczy? Rodzaj contentu, który tworzy influencer. Najlepiej, jeżeli będzie on związany tematycznie z produktami lub usługami, które proponujesz. Przykład? Jeśli jesteś producentem kosmetyków, zastanów się nad zaangażowaniem influencera, który prężnie działa w branży beauty. Dzięki temu Twoja kampania reklamowa będzie wiarygodna.
Podsumowując: biorąc pod uwagę fakt, jak dużym zaufaniem i popularnością cieszą się dzisiaj influencerzy i jak wielki wpływ mają na decyzje użytkowników, influencer marketing może okazać się bardzo skutecznym sposobem na wypromowanie Twojej marki. Podstawowe znaczenie ma jednak wybór właściwego "ambasadora". Kryterium nie powinna być jednak wyłącznie liczba obserwujących. Ważne jest też ich zaangażowanie. Kampania z udziałem influencerów powinna wynikać naturalnie z ich zainteresowań oraz być dostosowana do contentu, który tworzą.
Komentarze