Pozyskanie klientów online w dobie epidemii koronawirusa

Zakupy online a epidemia koronawirusaKolejny miesiąc pandemii za nami, a my powoli zaczynamy przyzwyczajać się do nowej sytuacji i choć część wprowadzonych obostrzeń już jest lub będzie w przyszłości zdejmowana, to i tak większość konsumentów nabrała nowych nawyków, które mają dużą szansę utrzymać się w przyszłości. Jak w tej nowej rzeczywistości zadbać o skuteczne pozyskiwanie nowych klientów online? Odpowiedź na to pytanie pozwoli przetrwać wielu przedsiębiorstwom, które znalazły się obecnie w trudnej i nieznanej im sytuacji.

1. Daj się zauważyć i zaufaj specjalistom

W tym miejscu nie mówimy wcale o zwiększaniu budżetów reklamowych, które i tak z pewnością w wielu firmach są już obcinane z racji kryzysu. Chodzi tutaj o bardziej zoptymalizowaną i przemyślaną kampanię, która sprawi, że wydatki, jakie poniesiemy, po prostu się zwrócą. W czasach przed kryzysem wiele firm próbowało prowadzić kampanie marketingowe na własną rękę, co bardzo często prowadziło jedynie do pozornych oszczędności, gdyż kampania okazywała się klapą.

Specjaliści od marketingu internetowego są w stanie zadbać o to, aby wydatki przeznaczone na reklamę po prostu się zwróciły, wiedzą bowiem jak kierować kampanią i jak pomóc Twojej firmie określić grupę docelową. Korzystaj z ich pomocy, zaznaczając jednocześnie, że Twój budżet reklamowy jest obecnie ograniczony i nie możesz sobie pozwolić na szaleństwa.

Co jest szczególnie ważne? Jeżeli chcemy być zauważeni przez klientów, musimy dbać o znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. W obecnych czasach, kiedy ze sklepów internetowych zaczynają korzystać ludzie, którzy nie robili tego nigdy wcześniej, jest to wręcz niezbędne, jeżeli chcemy, aby w ogóle zwrócili oni na nas uwagę. Nie łudźmy się, że nowi użytkownicy będą szukać interesujących ich produktów na kolejnych stronach wyników wyszukiwania. Praca, którą teraz włożymy, jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony, zaowocuje także w przyszłości, jest więc o co walczyć.

Nowy użytkownik, który dopiero co zaczyna swoją przygodę z zakupami online to ogromna szansa na pozyskanie lojalnego klienta, który będzie do nas regularnie wracał: dbajmy o to, aby to właśnie do nas trafił!

2. Zadbaj o użytkownika

W dobie pandemii, kiedy nowi użytkownicy trafiają na naszą stronę internetową, jeszcze większe niż zwykle znaczenie ma UX serwisu. Upewnij się, czy klient z łatwością porusza się po stronie, czy znajduje interesujące go kategorie produktów oraz czy filtrowanie działa prawidłowo. Kolejny etap to proces dodawania produktu do koszyka - czy jest on czytelny? Czy wyświetlają się propozycje kolejnych rzeczy do kupienia, które są zgodne z profilem klienta?

Zwróć uwagę na to, czy nowi klienci nie porzucają koszyków: być może nie znajdują rzetelnych opisów produktów? Porzucone koszyki to prawdziwe wyzwanie i Twoim zadaniem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się dzieje i co można zrobić, żeby temu zapobiec.

3. Maksymalnie uprość zakupy

Nie ma nic bardziej irytującego, szczególnie dla nowych użytkowników niż skomplikowany formularz zakupu. To właśnie on powoduje, że klienci bardzo często porzucają koszyki. Dbaj o to, aby ostatni etap zakupów był intuicyjny i prosty, nawet dla osoby stawiającej swoje pierwsze kroki w internecie.

4. Zadbaj o bezpieczeństwo

W czasie pandemii użytkownicy zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo, a więc m.in. to, w jaki sposób dostarczony zostanie produkt. Oferuj dostawę bezkontaktową, opisz zalety, jakie przemawiają za zakupami online i podkreśl, że nie stanowią one zagrożenia dla klienta. Wzmocnij pewność klienta o tym, że troszczysz się o jego zdrowie, tak aby poczuł, że traktujesz tę kwestię bardzo poważnie.

5. Pomóż podjąć decyzję zakupową!

Szczególnie w dzisiejszych czasach kiedy ruch w internecie jest większy niż zazwyczaj, niezwykle ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji: zaoferuj darmową wysyłkę, specjalny rabat czy dodatkowe profity po dokonaniu pierwszego zakupu.

Ciekawym pomysłem jest zaoferowanie dodatku (niespodzianki), który aktualnie jest każdemu bardzo potrzebny: być może maseczka z Twoim logo lub mała buteleczka płynu dezynfekującego, który zmieści się z damskiej torebce? Tego typu rzeczy budują dobre wrażenie, które sprawi, że szanse na to, że klient odwiedzi nas ponownie, gwałtownie rosną.

Maseczki i płyn dezynfekujący

https://itouchsystem.pl/maseczkomat/

Tego typu akcesoria mają jeszcze jedną zaletę: budują świadomość marki. Za każdym razem, kiedy klient wyciągnie buteleczkę z płynem dezynfekującym, zobaczy logo Twojej firmy, co sprawi, że Twoja firma zacznie być dla niego rozpoznawalna i będzie ją kojarzył z czymś pożytecznym, a to z pewnością zwiększa szansę na to, że do Ciebie wróci.

Dobre praktyki, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów

Funkcjonowanie w sieci dla chociażby seniorów, którzy mają największe opory przed robieniem zakupów online, nie jest łatwe. Pandemia to jednak czas, który część z nich zmusił to zmiany nawyków - warto to odpowiednio wykorzystać i wyjść im naprzeciw. Jak to zrobić?

  • Oferuj specjalną infolinię, pod którą będą mogli zadzwonić w razie problemów z założeniem konta, wybraniem dostawy czy formy płatności. Kontakt z doradcą w wielu przypadkach jest niezbędny w przypadku gdy robią oni zakupy w internecie po raz pierwszy.
  • Nagraj filmiki edukacyjne lub stwórz specjalne przewodniki, które ułatwią seniorom zakupy internetowe. Z opublikowanych przez Ciebie treści powinni się oni dowiedzieć jak przejść przez proces zakupowy krok po kroku, ale także gdzie szukać pomocy, gdy ewentualnie nie będą już wiedzieli co robić.

To oczywiście tylko niektóre pomysły, jednak pokazują one kierunek, w jakim powinieneś pójść. Wyjść naprzeciw potrzebom nowego typu klienta - to jest coś, na czym trzeba się teraz skupić.

W dobie koronawirusa wiele się zmieniło i nie chodzi tylko o zachowania konsumenckie, ale także o pojawienie się nowych klientów, którzy dopiero odkrywają możliwości e-commerce. Aktualnie jest najlepszy czas, aby do nich dotrzeć i aby zyskać nowe możliwości.

Komentarze