Techniki zwiększania sprzedaży w firmie

Techniki zwiększenia sprzedaży w firmieW ciągu ostatnich kilku lat podstawy marketingu znacznie się zmieniły. Teraz każda firma musi zwracać się do swoich klientów, aby zaoferować im w pełni spersonalizowane zakupy. Ponadto, rewolucja cyfrowa i niezliczone dostępne dziś narzędzia umożliwiają optymalizację wskaźników konwersji. Dzięki opanowaniu tych elementów firma może szybko zwiększyć swoją sprzedaż. Odkryj 9 technik sprzedaży, które pozwolą Ci na wzrost Twoich obrotów.

9 technik zwiększenia sprzedaży w firmie

1. Zdefiniowanie swoich celów
Aby zwiększyć swoje obroty, należy zacząć od dokładnego określenia swoich klientów i ich charakterystyki. Kim oni są? Jakie są ich potrzeby? To są wszystkie pytania, na które będziesz musiał odpowiedzieć. W żargonie marketingowym, te docelowe perspektywy są znane jako "personas". Każdy potencjalny cel materializuje się jako fikcyjna osoba, której przypisuje się dane społeczne i psychologiczne. Znając swoich potencjalnych klientów, zoptymalizujesz różne interakcje, aż do momentu sprzedaży.

2. Rozwijanie swojej obecności w Internecie
O ile wiesz, jak efektywnie z niego korzystać, Internet jest świetną wizytówką Twojego biznesu. Dlatego też w Twoim interesie leży pomnożenie punktów kontaktowych z Twoimi potencjalnymi i klientami, poprzez stworzenie przynajmniej strony internetowej i kont na najbardziej odpowiednich portalach społecznościowych. Ale to nie wystarczy. Musisz też myśleć o SEO, naturalnym i płatnym. Marketing przychodzący jest jedną z modnych obecnie technik i ma wiele zalet. Polega ona, na przykład za pośrednictwem bloga, na tworzeniu i rozpowszechnianiu treści o wysokiej wartości dodanej w celu reagowania na problemy napotykane przez wcześniej zidentyfikowane osoby. Dostarczając im konkretnych rozwiązań, stworzysz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie działalności. Odbiorcy nie zawahają się już przed zakupem Twoich produktów lub usług, a nawet polecą Cię swoim znajomym!

3. Ustalenie priorytetów dla swoich perspektyw
Nie wszystkie Twoje perspektywy zasługują na taką samą uwagę. W istocie, desperacko próbując przekształcić każdą perspektywę, ryzykujesz, że zmarnujesz swój czas i energię. Z drugiej strony, bardziej istotne jest tworzenie relacji biznesowych z gorącymi perspektywami, tj. potencjalnymi klientami, którzy wyrazili konkretne zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. Twoi sprzedawcy muszą więc natychmiast pracować nad gorącym ołowiem, aby nie dokonać zakupu od jednego z konkurentów.

4. Korzystanie z CRM
CRM (Customer Relationship Management) okazuje się być nieodzownym sprzymierzeńcem, aby zakwalifikować potencjalnych klientów i stworzyć system monitorowania jakości. Oprogramowanie CRM może rejestrować i organizować nieskończoną ilość danych na temat Twoich klientów, takich jak dane kontaktowe, zwyczaje zakupowe czy preferencje dotyczące komunikacji. Wszystkie te informacje pomogą Ci zaoszczędzić cenny czas w kontaktach z klientami.

5. Przeliczanie metodą KPANKO
Metoda KPANKO jest narzędziem handlowym, które oferuje możliwość śledzenia każdego kroku tunelu konwersyjnego potencjalnego klienta. W rzeczywistości jest to akronim, każda litera odpowiadająca fazie lejka i posiadająca własne wskaźniki wydajności.

  • Kryteria: definiujesz swój rynek i cele klienta.
  • Perspektywa: grupujesz swoje wskazówki w oparciu o ich wspólne cechy.
  • Analiza: spotykają się Państwo ze swoimi wskazówkami, aby przeanalizować ich potrzeby i udzielić precyzyjnej odpowiedzi.
  • Negocjacje: oferujesz swój produkt lub usługę w określonej cenie.
  • Konkluzje: dokonujesz sprzedaży i rozpoczynasz swoją relację z klientem po zakupie.
  • Oferta: śledzisz sprzedaż i robisz wszystko, aby zbudować lojalność klientów.

6. Zrozumienie swoich klientów za pomocą metody BANKIE
Metoda BANKIE jest prawdziwą klasyką w negocjacjach handlowych. Umożliwia on odpowiedź na główne napotkane zastrzeżenia, przy wykorzystaniu różnych dźwigni psychologicznych. Każda litera akronimu "BANKIE" jest odpowiednikiem rodzaju motywacji.

  • Bezpieczeństwo: zgodnie z piramidą Maslowa jest to zasadnicza potrzeba, na którą musimy być szczególnie czujni.
  • Ambicja: ta motywacja odnosi się do uczucia rozpoznawanego przez sprzedawcę.
  • Nowość: jest to ważna dźwignia handlowa, ponieważ każdy człowiek może odczuwać potrzebę zmian.
  • Komfort: to pojęcie jest bliskie bezpieczeństwu i odnosi się do komfortu fizycznego lub psychicznego, jaki powinien zapewniać Państwa produkt lub usługa.
  • Inwestycja: Twoim celem jest, aby Twoi klienci zrozumieli zainteresowanie, jakie mają w inwestowaniu pieniędzy w Twój produkt lub usługę.
  • Empatia: sprzedawca musi być zawsze miły dla swoich klientów, nawet jeśli jest to okoliczność drugorzędna.

7. Wykonanie sprzedaży z wykorzystaniem metody CAP
Aby zwiększyć swoje obroty, konieczne jest stworzenie boiska sprzedaży. Musi on być zorganizowany wokół 3 zasadniczych poziomów, podsumowanych w akronimie "CAP".

  • Cecha charakterystyczna: zawiera wszystkie informacje techniczne dotyczące Twojego produktu, niezbędne do dobrego zrozumienia przez Twoich potencjalnych klientów.
  • Atut: konsument musi doskonale rozpoznać, co odróżnia jego produkt od produktu konkurencji.
  • Pożytek: uwarunkowana cechą i korzyścią, korzyść musi odpowiadać na problemy napotkane przez Twoich potencjalnych klientów, aby ich przekonać.

8. Bycie reaktywnym
Twoja reaktywność na przychodzące prośby może mieć znaczenie dla konkurencji, nie zaniedbuj tego! Każda prośba o informacje powinna być rozpatrywana w ciągu dnia, aby pokazać swoim potencjalnym klientom, jakie masz w nich prawdziwe zainteresowanie.

9. Proszenie o kontakt
W większości sektorów biznesu, tworzenie sieci jest techniką handlową, która generuje sprzedaż. Czy sprzedałeś swój produkt lub usługę zadowolonemu klientowi? Nie wahaj się go zapytać, czy chętnie porozmawia o Tobie ze swoimi przyjaciółmi i rodziną, albo czy skontaktuje Cię z nowymi potencjalnymi klientami!

Stosując te 9 prostych wskazówek dotyczących sprzedaży, stworzysz wszystkie szanse na znaczne zwiększenie sprzedaży po swojej stronie. W ten sposób Twoi sprzedawcy będą bardziej zorganizowani i będą mogli doskonale rozwijać Twoje obroty.

Komentarze