Zanim kupisz - poczytaj

Opinie o sklepachZakupy w sklepach internetowych cieszą się coraz większą popularnością. Zapewniają wygodę i komfort. Jednak dla wielu osób wybór sklepu online jest trudny. Jak zwiększyć bezpieczeństwo zakupów i uniknąć problemów ze zwrotem czy reklamacją zakupionego towaru? Pomogą w tym opinie wystawione przez innych klientów.

Dlaczego warto sprawdzać opinie o sklepach?

Wiarygodność sklepu potwierdzają opinie zadowolonych klientów. Jest to podstawa weryfikacji jakości towaru i obsługi. Często atrakcyjne ceny skłaniają do nieprzemyślanych zakupów. Nie każdy sklep można sprawdzić w KRS, gdyż zwłaszcza niewielkie podmioty mogą działać w ramach działalności nierejestrowanej. Opinie są dowodem na to, że sklep działa od dłuższego już czasu. To, co inni sądzą zarówno o samym podmiocie, jak i wybranym przez nas asortymencie, pozwoli na skrócenie procesu poszukiwania właściwej oferty. Rekomendacje innych przekonają nas, że obsługa klienta jest satysfakcjonująca, a jakość towarów wysoka. Z komentarzy dowiemy się także o tym, czy sklep wysyła towar zgodnie z ustaleniami, czy nie ma problemów ze zwrotami i reklamacjami. Dzięki temu nie musimy martwić się, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w drodze lub wyboru nieodpowiednich parametrów zakupionych przedmiotów, będziemy mieli problemy z wymianą lub odzyskaniem pieniędzy. Jeżeli w danym sklepie procedury są trudne lub długotrwałe, z pewnością znajdzie się w sieci informacja na ten temat. Dla klienta niezwykle ważne jest, by kontakt z firmą był łatwy i miły. Wystawiony komentarz zapewni nas, że nie mamy powodów do obaw w tym zakresie.

Gdzie szukać opinii?

Coraz więcej sklepów internetowych umieszcza opinie klientów na swojej stronie. Jednak nie mamy pewności, że nie są to wyłącznie komentarze wybrane. Dlatego warto sprawdzić rekomendacje na zewnętrznym portalu, na którym każdy klient może bez obaw napisać własną opinię i podzielić się uwagami. Coraz częściej komentarze wystawione na zewnętrznym portalu pokazane są w formie widgeta na stronie sklepu. Na wielu portalach, jak np. https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,21672329, można zadać pytania i uzyskać na nie odpowiedzi innych klientów. Opinie mogą poruszać różne aspekty zakupów i stanowią wiarygodny dowód na sposób działania sklepu. Zwłaszcza dla klientów, którzy nie mają zwyczaju czytania regulaminu, mogą być niezmiernie przydatne. Pozytywne wpisy na zewnętrznym portalu świadczą o wiarygodności sklepu i budują jego markę. Pozwalają na skonfrontowanie marketingowych opisów ze stanem faktycznym.

Czy każda opinia w sieci jest przydatna?

Opinie w sieci są ogromnie przydatne, lecz warto się im uważnie przyjrzeć. Lakoniczne rekomendacje niewiele wniosą - potwierdzą jedynie działalność sklepu. Znacznie więcej informacji uzyskamy z realnych opinii, pisanych szczerze, często zawierających wiele emocji. Zwłaszcza gdy są one podpisane nazwiskiem. Nawet negatywny wpis nie musi sprawiać, że dany sklep należy omijać. Istotna jest reakcja na negatywny komentarz i sposób rozwiązania konfliktu oraz wypowiedzi innych klientów. Ma to duże znaczenie przy ocenie jakości produktów. Opinie są w tym przypadku zapleczem i stanowią podstawę do weryfikacji ich faktycznego stanu. Mogą zawierać więcej informacji, niż te, które zamieszczono w opisie produktu w sklepie. Zaangażowanie klientów potwierdza zadowolenie z zakupów.

Opinie o sklepie i oferowanych przez niego produktach skracają proces zakupowy i pozwalają na weryfikację stanu faktycznego. Dzięki nim zakupy w sieci są bezpieczniejsze i znacznie bardziej satysfakcjonujące.

Komentarze